خرید و فروش انواع فلزیاب و گنجیاب09035941888

تهران- بزرگراه فتح - منطقه 18

امکان خرید حضوری

09035941888

پشتیبانی 24 ساعته

09196838284

پشتیبانی 24 ساعته

شاخص های مهم فلزیاب

شاخص های مهم فلزیاب

شاخص های مهم فلزیاب

شاخص های مهم فلزیاب

شاخص های مهم فلزیاب در فلزیاب که یک وسیله الکترونیکی است و برای جستجوی اشیای فلزی به کار می‌رود و با نزدیک‌شدن به شی موردنظر سیگنال‌های صوتی انتشار می‌دهد؛ مانند فیشر جمینی و… وجود دارند. هنگامی که صحبت از فلزیاب می‌شود باید نوع خواندن آن را حتماً یاد بگیرید. 3 شاخص مهم در تمامی فلزیاب‌ها وجود دارند که یادگرفتن خواندن آن‌ها به شما برای جستجوی بهتر و استفاده مناسب‌تر از فلزیاب کمک می‌کنند. این 3 شاخص را در ادامه مطلب بررسی می‌کنیم. چنانچه شما نیز به دنبال شناخت شاخص‌های مهم فلزیاب هستید در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

معرفی شاخص های مهم فلزیاب

  1. شاخص Tone

تمامی فلزیاب‌ها زمانی که سیم‌پیچ یک میدان الکترومغناطیسی از یک شی رسانا را پیدا کنید شروع به ارسال سیگنال‌های صوتی می‌کنند. این تن باتوجه‌به نوع فلزیاب و سازنده آن متفاوت است. هنگامی که با فلزیاب‌های مختلف کار می‌کنید به تن‌های مختلف نیز عادت می‌کنید. این تن صدا با پیداشدن هدف شروع به منتشرشدن می‌کند و سپس هرچه از هدف دورتر شود تن صدا کمتر و کمتر می‌شود تا کاملاً قطع شود.

اشیایی که دارای ارزش بالایی هستند دارای صداهای محکم‌تر و شفاف‌تری نیز هستند. برخی از فلزیاب‌ها مانند فیشر اف 44 قابلیت سفارشی‌سازی تن را دارند.

  1. شاخص VDI

از دیگر شاخص های مهم فلزیاب VDI (Visual Display Indicator) است. این راهی آسان برای شناخت هدف است. مقیاس VDI نسبت به مدل‌های مختلف و سازنده‌ها می‌تواند متفاوت باشد. برای مثال AT Pro دارای مقدار VDI بین 0تا 99 است. این محدوده به دلیل وسیع بودن دقت بالایی به شما می‌دهد.

دیگر فلزیاب‌ها دارای اعداد منفی برای آهن و اشیای بی‌ارزش و دارای اعداد مثبت برای اشیای باارزش همچون طلا و نقره هستند. VDI می‌تواند به دلیل وجود مواد معدنی در زمین‌ها تحت‌تأثیر قرار بگیرد. به همین دلیل برای حفاری یا عدم حفاری بهترین راه گوش‌دادن به تن صدای دستگاه است.

  1. عمق

یک فلزیاب خوب باید بتواند بین 6 تا 10 اینچ از زیر زمین را جستجو کند. تشخیص عمق همیشه یک تخمین است. اما بااین‌حال این نشانگر عمق به شما حداکثر میزان حفاری را نشان می‌دهد. تنظیم حساسیت در این مورد نیز مهم است و اگر خوب تنظیم شود اشیای بسیار ریز در اعماق بالا را نیز نشان می‌دهد.

چگونه فلزات در فلزیاب نشان داده می‌شوند؟

 

طلا صدایی جامد و ملایم بر روی فلزیاب می‌دهد. برای تشخیص اینکه طلا در چه عمقی می‌تواند پیدا شود و حفاری شود به‌اندازه قطعه طلا نیز بستگی دارد. هرچه هدف موردنظر به سطح زمین نزدیک‌تر باشد صدا بسیار واضح‌تر می‌شود. هرچه اندازه قطعه بزرگ‌تر باشد صدا در این مورد نیز واضح‌تر شنیده می‌شود.

از شاخص های مهم فلزیاب تن صدا بود که فلزات مختلف دارای صداهای مختلفی نیز هستند. پلاتین رسانای کمی است در نتیجه هنگامی که پیدا شود اگر فلزیاب به‌اندازه کافی دقیق نباشد امکان دارد با آهن اشتباه گرفته شود. محدوده بین 0 تا 5 معمولاً نقطه گوشواره، زنجیر طلای نازک، حلقه‌های زنانه کوچک و سایر اقلام کوچک پلاتین است. این به این دلیل است که پلاتین با سایر فلزات دیگر آلیاژ می‌شود.

تنگستن یک فلز با تشخیص بالا است. تنگستن تمایل به داشتن تن و شناسه هدف مشابه طلا دارد، به این معنی که شناسه هدف تنگستن باید بین 40 تا 45+ باشد. سرب به‌اندازه فولاد ضدزنگ دارای رسانایی بسیار بدی است و به‌سختی تشخیص داده می‌شود. این یک فلز غیرآهنی و غیرمغناطیسی به همراه آلومینیوم، طلا و نقره است و بنابراین می‌تواند بالاترین رنگ‌ها را در برخی از آشکارسازها ایجاد کند.

سخن نهایی

در این مطلب سعی کردیم مطالب قابل‌استفاده و مفیدی در اختیار شما قرار دهیم که کار با فلزیاب‌ها را برای شما آسان‌تر کند. به خودتان زمان کافی برای شناخت شاخص های مهم فلزیاب بدهید تا بتوانید دقیق‌ترین تشخیص‌ها را داشته باشید.

فهرست مطالب

بهترین فلزیاب ها کدامند

بهترین فلزیاب ها کدامند بهترین فلزیاب شرکت ماکان فلزیاب با بکارگیری مهندسان و افراد متخصص در زمینه ساخت فلزیاب و معدنیاب حفره یاب  همواره سعی دارد تا

ادامه مطلب »
تعمیر انواع فلزیاب

تعمیر انواع فلزیاب

تعمیر انواع فلزیاب را یاد بگیرید تعمیر انواع فلزیاب را با هم بررسی کنیم. تصور کنید در حال انجام جستجو با دستگاه فلزیاب خود هستید

ادامه مطلب »

نمایندگی خرید فلزیاب

نمایندگی خرید فلزیاب سلام خدمت تمام دوستان و همراهان همیشگی؛ در این مقاله کوتاه قصد داریم درباره ی خرید وفروش انواع فلزیاب ها صحبت کنیم.

ادامه مطلب »

Send Us A Message

تماس با ما