خرید و فروش انواع فلزیاب و گنجیاب09035941888

تهران- بزرگراه فتح - منطقه 18

امکان خرید حضوری

09035941888

پشتیبانی 24 ساعته

09196838284

پشتیبانی 24 ساعته

تفاوت فلزیاب پالسی با فلزیاب فرکانسی

تفاوت فلزیاب پالسی با فلزیاب فرکانسی

تفاوت فلزیاب پالسی با فلزیاب فرکانسی

بررسی تفاوت فلزیاب پالسی با فلزیاب فرکانسی

تفاوت فلزیاب پالسی با فلزیاب فرکانسی برای افرادی که با دستگاه‌های فلزیابی و گنج یابی سروکار دارند می‌تواند بسیار مهم باشد. فلزیاب‌های فرکانسی جزو رایج‌ترین نوع دستگاه‌ها هستند. این نوع از دستگاه‌ها با یک یا چند نوع فرکانس که به‌صورت سینوسی هستند کار می‌کنند. امواج سینوسی به سمت هدف مدنظر در زیر زمین حرکت می‌کند. فلزیاب‌های پالسی دارای امواج سینوسی پیوسته نیستند و به‌صورت پالس‌های روشن و خاموش کار می‌کنند.

در این مطلب به بررسی تفاوت این دو نوع دستگاه می‌پردازیم. چنانچه شما نیز به دنبال اطلاعاتی در این زمینه هستید با ما همراه باشید.

فلزیاب فرکانسی چیست؟

 

فلزیاب‌های فرکانسی رایج‌ترین نوع فلزیاب‌ها در بین مردم هستند. این فلزیاب‌ها دارای فرکانس پایین هستند و انرژی را به‌صورت مداوم بین ۳ کیلوهرتز تا ۳۰ کیلوهرتز انتقال می‌دهند. بیشتر خاک‌هایی که در آن‌ها جستجو انجام می‌شود دارای مواد معدنی هستند و فلزیاب‌های تک فرکانسی دارای مزیت عمق بیشتر، شناسه هدف بهبودیافته و تشخیص بهتر در این نوع خاک‌ها هستند.

این نوع از فلزیاب‌ها کمتر در معرض نویز قرار می‌گیرند. فلزیاب فرکانسی گسترده‌ترین نوع جستجو در سخت‌ترین شرایط را دارد. فلزیاب‌ فرکانسی به‌عنوان طول‌موج پیوسته و یا تک فرکانس نیز شناخته می‌شود. خاک‌هایی که دارای مواد معدنی با درصد بالایی هستند عمق تشخیص را از فلزیاب می‌گیرد در این شرایط فلزیاب‌های القای پالسی بهتر کار می‌کنند.

این آشکارسازها به دلیل داشتن فرکانس بسیار پایین نسبت به جستجوی فلزاتی مانند نقره و برنج حساسیت بالاتری دارند. فرکانس‌های بالاتر برای فلزاتی مانند طلا و سرب که دارای رسانایی کمتری هستند مناسب هستند. فناوری فرکانس پایین در بیشتر فلزیاب‌ها کاربرد دارد.

سیم‌پیچ‌های فرستنده گیرنده VLF تغییر فاز بین فرکانس‌های ارسالی و برگشتی را اندازه‌گیری می‌کنند.

فلزیاب‌های پالسی چگونه کار می‌کنند؟

فلزیاب پالسی یا PI که به آن‌ها القای پالسی نیز گفته می‌شود در ثانیه ۱۰۰ پالس تولید می‌کنند. در مدل‌های مختلف این میزان تولید پالس می‌تواند کمتر یا بیشتر شود. این انتقال ضربه کوتاه‌مدت باعث می‌شود که سیگنال‌های پاسخ نسبتاً طولانی‌تری از یک هدف فلزی نسبت به هیچ هدفی بازگردند. در این صورت است که فلزیاب هشدار صوتی برای یافتن یک هدف را به صدا در می‌آورد.

این نوع از فلزیاب را فلزیاب چند فرکانسی نیز می‌نامند. دقت شناسه هدف بسیار کمتر است یا کلاً ندارد. دارای مصرف انرژی کمتری نسبت به فلزیاب‌های فرکانسی است. به باتری بیشتری نیاز دارد و تعویض مکرر باتری را می‌طلبد. بیشتر در معرض نویز خارجی و تداخلات قرار می‌گیرد.

تفاوت فلزیاب پالسی و فلزیاب فرکانسی

فلزیاب فرکانسی

  • برای کاربر معمولی بهترین نوع فلزیاب است.
  • دارای طراحی بسیار خوبی است.
  • بر اساس ویژگی‌هایی که دارد دارای محدوده قیمت بیشتری است.
  • برای سکه، جواهرات، آثار باستانی و فلزات دیگر استفاده می‌شود.
  • دارای وزن سبک‌تری است.

فلزیاب پالسی

  • تحت‌تأثیر کانی‌سازی قرار نمی‌گیرد.
  • بهترین انتخاب برای خاک معدنی و آب‌شور است.
  • در عمق بیشتر می‌تواند هدف را شناسایی کند.
  • دارای بهترین تکنولوژی برای تشخیص طلا
  • دارای قیمت بالاتری است.
  • نسبت به فلزیاب‌های فرکانسی دارای وزن بیشتری است.
  • دارای حالت تفکیک نیست و برای هر شی فلزی که پیدا کند هشدار می‌دهد.
  • در مناطق شهری مناسب نیست.

تفاوت فلزیاب پالسی و فلزیاب فرکانسی در تصمیم‌گیری برای خرید

جواب این سؤال بستگی به این دارد که شما چه استفاده‌ای می‌خواهید از یک فلزیاب داشته باشید و چه ویژگی‌هایی می‌خواهید در فلزیاب موجود باشد. اگر برای جستجوی طلا از آن می‌خواهید استفاده کنید و بودجه مناسبی نیز دارید پیشنهاد ما به شما فلزیاب‌های پالسی هستند.

این فلزیاب‌‌ها چنانچه به‌خوبی از آن‌ها مراقبت کنید ارزش فروش مجدد بالایی نیز دارند. اگر می‌خواهید برای تفریح فلزیابی کنید و چند سکه پیدا کنید و استفاده مداومی از فلزیاب ندارید به شما توصیه می‌کنیم فلزیاب‌های فرکانسی را تهیه کنید.

سخن نهایی

در این مطلب به بررسی تفاوت‌های ۲ نوع فلزیاب فرکانسی و پالسی پرداختیم. در مورد شکار طلا واقعاً بهترین نوع آشکارساز وجود ندارد. اما درک تفاوت‌های بین یک آشکارساز فرکانسی VLF و یک آشکارساز القایی پالس PI و سیم‌پیچ‌های آن‌ها می‌تواند به شما در تصمیم‌گیری بهترین آشکارساز برای استفاده کمک کند.

با مراجعه به سایت فلزیاب طلا و کمک از مشاوران این سایت بهترین تصمیم برای خرید را می‌توانید اتخاذ کنید.

فهرست مطالب

بهترین فلزیاب ها کدامند

بهترین فلزیاب ها کدامند بهترین فلزیاب شرکت ماکان فلزیاب با بکارگیری مهندسان و افراد متخصص در زمینه ساخت فلزیاب و معدنیاب حفره یاب  همواره سعی دارد تا

ادامه مطلب »
تعمیر انواع فلزیاب

تعمیر انواع فلزیاب

تعمیر انواع فلزیاب را یاد بگیرید تعمیر انواع فلزیاب را با هم بررسی کنیم. تصور کنید در حال انجام جستجو با دستگاه فلزیاب خود هستید

ادامه مطلب »

نمایندگی خرید فلزیاب

نمایندگی خرید فلزیاب سلام خدمت تمام دوستان و همراهان همیشگی؛ در این مقاله کوتاه قصد داریم درباره ی خرید وفروش انواع فلزیاب ها صحبت کنیم.

ادامه مطلب »

Send Us A Message

تماس با ما