خرید و فروش انواع فلزیاب و گنجیاب09035941888

تهران- بزرگراه فتح - منطقه 18

امکان خرید حضوری

09035941888

پشتیبانی 24 ساعته

09196838284

پشتیبانی 24 ساعته

تعمیر انواع فلزیاب

تعمیر انواع فلزیاب

تعمیر انواع فلزیاب

تعمیر انواع فلزیاب را یاد بگیرید

تعمیر انواع فلزیاب را با هم بررسی کنیم. تصور کنید در حال انجام جستجو با دستگاه فلزیاب خود هستید ناگهان فلزیاب از کار می‌افتد و یا شروع به زدن بوق‌های ممتد می‌کند. در این حالت شما باید چه‌کار کنید و چگونه فلزیاب را تعمیر کنید. در این مطلب تعمیرات مربوط به فلزیاب را به شما آموزش می‌دهیم.

چرا فلزیاب من کار نمی کند و تعمیر انواع فلزیاب

فلزیابی که خراب می‌شود می‌تواند بسیار ناامیدکننده باشد. ناامیدکننده‌تر از این موضوع بی‌اطلاعی از نوع خرابی دستگاه است.

  • آسیب فیزیکی به دستگاه فلزیاب

یکی از رایج‌ترین مشکلاتی است که برای فلزیاب به وجود می‌آید. فلزیاب‌ها به دلیل اینکه ماشین‌های ظریفی هستند هرگونه افتادن و پرت‌شدن می‌تواند به سیم‌پیچ و یا براکت آن آسیب وارد کند. تشخیص آسیب فیزیکی ساده‌تر از آسیب‌های دیگر دستگاه است. برای تعمیر این نوع از آسیب نیز می‌توانید با استفاده از وسایلی که در خانه دارید آسیب را برطرف کنید.

  • قرارگرفتن در دمای شدید

در هوای بسیار گرم و بسیار سرد فلزیاب می‌تواند نوسانات موقتی بسیاری را تجربه کند. اگر دما بسیار سرد باشد فلزیاب کند می‌شود و اگر دما بسیار گرم باشد دستگاه سیگنال‌های اشتباهی را تولید می‌کند. تغییرات دمایی در رسانایی فلزات نیز مشکل ایجاد می‌کند و فلزیاب شما اطلاعات درستی به شما نشان نمی‌دهد.

در دمای بسیار سرد فلزیاب را یک ساعت در زیر نور آفتاب قرار دهید تا گرم شود. در دماهای بسیار گرم نیز برای چند ساعت فلزیاب را در سایه قرار دهید تا خنک شود.

  • سیگنال‌های کاذب

خطوط برق، سایر فلزیاب‌ها، تنظیمات فعلی شما، تلفن‌های همراه یا حتی تداخل از خود زمین می‌توانند عامل ایجاد سیگنال‌های کاذب شوند. بسیاری از فلزیاب‌های جدید دارای قابلیت حذف سیگنال‌های اشتباه هستند. به کمک تنظیمات تشخیص و حساسیت به دستگاه خود کمک کنید تا سیگنال‌های اشتباه را نادیده بگیرد.

پیشنهاد ما این است قبل از استفاده از فلزیاب آن را از نظر عدم آسیب‌دیدگی بررسی کنید تا وسط کار به مشکلی برنخورید.

علت بوق زدن فلزیاب و تعمیر انواع فلزیاب

  1. باتری‌ها

بوق زدن پی‌درپی می‌تواند نشان از کم‌شدن سطح باتری باشد. برای رفع این مشکل سعی کنید همیشه تعدادی باتری اضافه همراه داشته باشید و یا از باتری‌های قابل‌شارژ استفاده کنید.

  1. تنظیمات فلزیاب

تنظیمات خاصی که روی فلزیاب خود انجام می‌دهید، می‌تواند دلیل دیگری برای بوق‌های مکرر باشد. اگر فلزیاب را روی حساسیت بالا تنظیم کنید به دلیل قدرت بالا در تشخیص فلزات این بوق‌زدن‌ها طبیعی است.

  1. تکنیک بد

یکی دیگر از دلایل زیاد بوق های مکرر فلزیاب نحوه استفاده شما از این دستگاه است. بهتر است قبل از کار با فلزیاب از تنظیمات آن اطلاع داشته باشید. اگر با زمین زیاد برخورد می‌کنید و یا زمین مرطوب است و دستگاه لغزش زیادی دارد با بوق‌های زیادی روبرو می‌شوید. بوق‌ها به دلیل تداخل الکتریکی از زمین یا آب ایجاد می‌شوند که اگر مراقب نباشید می‌تواند به فلزیاب شما آسیب برساند.

  1. خیلی نزدیک به اجسام فلزی

اگر در منطقه‌ای هستید که احساس می‌کنید فلزی وجود ندارد؛ اما فلزیاب شما بوق می‌زند چک کنید که نوک کفشتان فلزی نباشد، سگک کمربندتان فلزی است، جواهرات فلزی همراه دارید و… تمامی این موارد باعث ایجاد بوق‌های اشتباه در دستگاه می‌شود.

  1. EMI

آشکارسازهای فلزی مستعد تداخل الکترومغناطیسی هستند که می‌تواند باعث انواع مشکلات از جمله سیگنال‌های نادرست، ازدست‌دادن عمق و رفتار نامنظم مانند بیپ مداوم شود. سیم‌پیچ میدان الکترومغناطیسی بزرگی ایجاد می‌کند و هنگامی که با میدان‌های الکترومغناطیسی دیگر مواجه شود تداخل ایجاد می‌شود و دستگاه شروع به بوق‌زدن‌های مداوم می‌کند. باید از تشخیص فلز در نزدیکی خطوط برق خودداری کنید.

  1. خاک معدنی

کانی‌ها باعث ایجاد اختلال در دستگاه می‌شوند و بوق‌های اشتباهی را به صدا درمی‌آورند.

سخن نهایی

در این مطلب به علت خرابی فلزیاب‌ها اشاره کردیم. اگر فلزیاب شما نیز دارای چنین مشکلاتی است با خواندن مطالب بالا امیدواریم بتوانید مشکل را رفع کنید. بهتر است قبل از کار با هر نوع فلزیابی دستورالعمل مربوط به آن را به طور کامل مطالعه کنید.

فهرست مطالب

بهترین فلزیاب ها کدامند

بهترین فلزیاب ها کدامند بهترین فلزیاب شرکت ماکان فلزیاب با بکارگیری مهندسان و افراد متخصص در زمینه ساخت فلزیاب و معدنیاب حفره یاب  همواره سعی دارد تا

ادامه مطلب »
تعمیر انواع فلزیاب

تعمیر انواع فلزیاب

تعمیر انواع فلزیاب را یاد بگیرید تعمیر انواع فلزیاب را با هم بررسی کنیم. تصور کنید در حال انجام جستجو با دستگاه فلزیاب خود هستید

ادامه مطلب »

نمایندگی خرید فلزیاب

نمایندگی خرید فلزیاب سلام خدمت تمام دوستان و همراهان همیشگی؛ در این مقاله کوتاه قصد داریم درباره ی خرید وفروش انواع فلزیاب ها صحبت کنیم.

ادامه مطلب »

Send Us A Message

تماس با ما